onsdag 10. september 2008

Bowlingens gleder

I dag har jeg utforsket bowlingens gleder. Jeg fant fort ut at det var mange med meg, som allerede hadde oppdaget denne gleden. Ved siden av meg og Merete var det en slik skikkelse. Dette var en dreven, eller skal vi si uoverdreven lang mann, som gikk inn for å få ned kjeglene med liv og lyst. I hele entusiasmen falt han til og med. For en ufattelig overdreven grasiøs person. Apropos lang jeg så jeg en annen lang person en dag. Han var så lang at han bøyde knærne under åpen himmel. Det er jo selvfølgelig trolig at denne lange personen hadde en vanlig bøy i knærne, men det høres ikke så imponerende ut som at personen var så høy at han måtte bøye knærne under åpen himmel. Men over til bowlingbanen igjen. Vår nabo på bowlingbanen, den lange noe merkelige skikkelsen tok bowling på alvor. Egen ball, egen bowlinghanske og medbrakt håndduk. Noen tar bowlingen noe mer seriøst enn andre, rett og slett. Siden mine egne utførelse i å få ned kjeglene på er noe rusten vil jeg si at mottoet mitt er at bowling er kun for moro. Dette vil trolig endre seg ettersom bowling egenskapene utvikler seg, om de noen gang gjør det. For å si det sånn fikk jeg trent mest latter musklene mens vår nabo på bowlingbanen hadde med håndkle. Vil også si vinnerinstinktet er varierende fra person til person. Mitt er definitivt helt ueksisterende, i hvert fall på bowlingbanen. Jeg heier like mye på de jeg spiller mot som meg selv. Det er derfor ulurt for meg å være på lag med ekstremt vinnerlystne. Eller kanskje det har hjulpet på mitt vinnerinstinkt å være på lag med en slik person. Det som er bra med å være avslappet i forhold til det å vinne eller ikke, er at uansett hvilke retning bowlingkula tar blir det ingen skuffelse. En ny oppdagelse jeg har gjort på bowling fronten i dag er at kula har faktisk mye å si for prestasjonene. I mitt tilfelle er det best med tung kule, det vil si nr 12, ikke tyngre, ikke lettere. Farge er også utrolig nok av betydning. For meg var grønn en bra bowling farge i dag. Merete var mer på rosa fronten. Konklusjonen etter dagens bowling time er at målet er å få strike til jul. Det må vi få til med grønn kule nr 12, og en god porsjon med latter. Latter trengs definitivt som motivasjon på veien. Vår bowling nabo tok konkurransen meget seriøst, kanskje det var derfor striken uteble. Konkurransen må tas mer på alvor. Neste gang møter jeg opp med håndkle, hanske og egen grønn bowlingkule med gummi inni. Haha som om det kommer til å skje. Ja, ja bowling er jo uansett morsomt med eller uten egen kule.

Ingen kommentarer: