onsdag 10. mars 2010

Dagens lunsj

Selv om en skriver på eksamen må en ha mat. Jeg lever litt etter ta-hva-man-har-i-kjøleskapet prinsippet når det gjelder mat. Jeg prøver å handle inn mat en gang i uken, og jeg er ikke alltid like flink til å planlegge hva jeg skal bruke råvarene til, men som regel finner jeg på noe lurt.
Dagens lunsj består av pasta, asparges, stangselleri, cherrytomater, skinke og hvitløk. Enkelt og smakfullt.
Kok pasta sammen med et fedd hvitløk. Ta gjerne mer om du er glad i hvitløk og ønsker ekstra med smak. Når pastaen er nesten ferdig (2-4min unna) har du i cherrytomatene og aspargesen. Asparges skal kokes i 2-4min etter tykkelsen. Før jeg hadde i aspargesen hadde jeg i litt smør som fikk smelte før aspargesen ble hatt i gryten. Ha i kuttet stangselleri på slutten av kokingen.
Kutt i småbiter 2-3 skiver med familieskinke. Krydre etter behov. Ta bort hvitløken når du skal spise. Volla, super enkel lunsj.
Ønsker dere alle en fin dag :)

3 kommentarer:

Johanne Brekkevold sa...

Mmmmm pasta:)
Det lager jeg alltid hvis jeg er gressenke en kveld.

Hanne sa...

Denne salaten høres utrolig smaksrik og god ut. Takk for oppskrift!
Pludrehanneklem

Lisa sa...

Njam.. dette må jo en pastaelsker som meg prøve ut! :)