mandag 14. desember 2009

14. Desember

Dagen i dag har jeg brukt til å trave opp og ned i trondheims bygater. Jeg har med andre ord vært med som vedheng hos Elisabeth som shoppet julegaver. Jeg er så utrolig glad for at jeg er ferdig med julegavene. En blir virkelig sliten av alt det maset. Ikke bare har jeg gått utrolig mye, men det er jo et sånt mas i denne førjulstiden på butikkene. En ny opplevelse i dag er at jeg er blitt mer bevisst på butikkenes lukter. Kremmerhuset er en fryd å gå innpå. Der lukter det herlig te, og søsaker. Klarer ikke helt å beskrive duften, men det lukter i alle fall godt. Body shop er heller ikke å forakte. Helt på den andre siden av skalaen er platekompaniet. Der lukter det rett og slett helt forferdelig. Lukten kan beskrives som våte og sure ytterklær, og gammel svettelukt. Skikkelig demotiverende i grunn. En mister liksom lysten til å gå gjennom cd etter cd på jakt etter gjemte skatter når det lukter så forferdelig. Bortsett fra mange merkelige og gode lukter så har dagen vært koselig.

Ønsker alle sammen en fin 14. desember kveld.

Ingen kommentarer: