mandag 9. november 2009

Overstått bursdag

Da er nok en bursdagsfeiring et etterlatt stadium. Jeg liker faktisk å bli eldre. Dagen ble feiret med kaker og et mini koldtbord. Koldtbord er vel kanskje å ta i, men kveldsmat var det i hvert fall, med rundstykker og deilig pålegg. Det ble inntatt en del laks for å si det sånn. Ingenting kan slår god laks, og laksen vi bruker å kjøpe er definitivt den beste. Det ble da et del gjester også i år. Koselig å ha slike sammenkomster. Jeg fikk da også mange fine pakker. De inneholdt blant annet klær, kjøkkenartikler, pynteobjekter og en strikkebok. Alt var midt i blinken. Kjekt å få gaver av folk som kjenner en så godt. Siden vi i vårt hjem har tre speilreflekscameraer og to små vanlige digitalcameraer så er det jo forståelig at det ikke ble tatt noen bilder på denne kvelden. For å forevige minner på slike dager må en jo ha skikkelig utstyr, og være ordentlige fotografer. Det jeg imidlertid fikk tatt bilder av var kakene jeg hadde ansvar for å bake. Jeg velger virkelig ut de viktigste tingene å forevige slik at de kan deles med bloggverden. Det er på sin plass å ta bilder slik at en kan skryte av egeninnsatsen. Kaker ble det jammen meg. Gode var de også. Det er virkelig ikke farlig når det er så mange drevne og flinke hjemmebakere i bloggverden, som attpåtil er villig til å dele med andre sine gode oppskrifter. Sjokoladekake valget falt selvsagt på en anne Hannes sin oppskrift. Nemmelig superbakeren PludreHanne. Om du vil bake en herlig kake anbefaler jeg deg Hannes oppskrift, du finner den HER. Det må være navnet. Jeg er virkelig overbevisst. Det må bare bli til suksess når Hanne'ene slår til. Tusen takk for en god oppskrift Hanne, den ble en suksess.



Herlige saker.

Det ble en koselig bursdagsfeiring. Selv om en får ekstratilegg i antall kg etter en bursdag er det stas allikevel.

Nå får jeg vel skride til verket jeg skulle i utgangspunktet, nemmelig å ta et dypdykk i forskningen og skrive ferdig innledningen til forskningsprotokollen jeg skal skrive. Denne uka har jeg forelesninger. Kjekt med noen ekstra puff.

1 kommentar:

Lisa sa...

Njamnjam, må bare kommentere den kaka enda en gang! Gleder meg til sommern når du skal bake sånn til meg! :D