tirsdag 1. desember 2009

1. Desember

Første desember er alltid litt spesiell synes jeg. Julen begynner på en måte i dag. Nå kan jeg endelig kose meg med julemarsipan, og smake på julebrusen og pepperkakene. I kveld begynner også julebarne tv, noe som hører med. Til meg og Gunhilds store glede er det "Jul i svingen" som går på NRK i år. Det er en så koselig serie. Jeg har til og med anskaffet meg den på dvd.
Gunhild kommer til meg i kveld og da skal vi kose oss skikkelig med ulike julesmaker.
Gløggen kommer frem senere i kveld.


I denne førjulstiden er det lett å glemme å ta vare på øyeblikket, og verdsette det fine i livet. Skjebnen sørger imidlertid at livet byr på gaver som minner oss på dette. En slik gave er Alma, datteren av en av mine kollegaer. HER kan dere lese om Alma.

Jeg setter inn bildet av denne engelen for lille Alma og hennes familie. Deres historie kan gi oss alle en vekker. Med dette vil jeg oppmuntre mine lesere til å stoppe litt opp i dette julestresset og vise kjærlighet til de vi bryr oss om. Grip dagen. Lev livet i dag, vi vet ikke hva morgendagen bringer.

Til alle mine nære og kjære, jeg er kjempe glad i dere.

2 kommentarer:

Johanne Brekkevold sa...

Takk for omtanken og mange fine ord som varmer oss om hjertet Hanne :)

Merete sa...

Gla i dæ å!