fredag 28. august 2009

Første skole uke

Tenkte jeg skulle komme med en liten skoleoppdattering igjen siden jeg nå er ferdig med min første blokkuke som masterstudent. En del har lurt på hva jeg studerer, og for dere som er undrende kan jeg meddele at jeg studerer master i helsevitenskap. Mandag startet forelesningene. Med stor spenning troppet jeg opp til 8 på morgenen. De som kjenner meg godt ble vel ikke overasket over at jeg ikke fant rommet vi skulle ha undervisning på. Jeg gikk rundt meg selv en stund før jeg så et ansikt jeg hadde sett før på introduksjons dagene. Jeg spurte henne, og hun hadde funnet ut at forelesningen som startet kvart over 8 den morgenen var valgfag. Godt det var flere som hadde sett feil på timeplanen. Vi stadfestet at dette sikkert var den første testen, følger virkelig studentene med? Til tross for startproblemer har uken gått fint. Det har vært en del praktiske ting å ordne som tilgang til det ene og det andre, men nå er det i boks. Forelesningene er utrolig spennende. Jeg føler virkelig at dette er noe for meg. Kjempe deilig følelse. I et av de mest spennende fagene meldte jeg meg til å være student representant eller hva det nå het. Det innebærer at jeg og hun andre som ble representant skal ha møter med læreren i faget for å komme med tilbakemeldinger på hva klassen mener om faget, og hvordan det undervises osv. Tror det blir skikkelig morsomt. I den forbindelse skal jeg på kurs snart, noe som blir spennende. Kort oppsummert av ting jeg har tatt med meg fra første skole uke. Det kommer til å bli to arbeidsomme, og tøffe år, men det kommer også til å bli to kjempe lærerike og fantastiske år. I dag når jeg gikk hjem fra forelesning følte jeg en stolthet. Jeg har startet på et studie jeg har vært motivert til å starte med i over et år, og attpå til virker det til å være midt i blinken for meg og kjempe spennende. Jeg er virkelig glad nå altså. Om noen skulle lure så er det veldig trivelig folk som er mine medstudenter. Ikke overraskende er jeg nok den yngste i klassen, i hvert fall en av de yngste. Det gjør imidlertid ingenting. Jeg går godt overens med mennesker i alle aldersgrupper så det er det minste problemet. Ei av mine medstudenter har jeg fått ekstra kontakt med og vi kommer nok til å samarbeide en del under studiet. Håper alle som studerer har hatt en like fin studiestart som meg, og ønsker dere ei riktig god helg. En fornøyd studentinne

2 kommentarer:

Lisa sa...

Så bra, Hanne! :D Dette var kjempemorsom lesing! Jeg er stolt av deg! :)

June sa...

Tror også dette er noe for deg :):) Stå på.