mandag 17. januar 2011

Ventetid

Når man skriver en master, i hvert fall innenfor medisinsk og helsefaglig forskning, går det mye tid til venting. I overkant av to måneder har jeg ventet. Jeg skal innrømme at det ikke er det beste med å skrive master. Til tider, som i dag, er det svært vanskelig å finne motivasjonen til å skrive mens man venter.

Først ventet jeg på REK (etiske komite) som skulle godkjenne prosjektet mitt.

Deretter ventet jeg på fylkeskommunen, og nå venter jeg på skolene.


Jeg kjenner meg motivert og klar for intervjue nå. Det er sikkert årsaken til at ventetiden føles lang, og det er vanskelig å sette seg ned å skrive. Helldigvis er ikke alle dager like, og jeg har skrevet en del på både innledning, metode og teori. Enkelte ting kan jeg jo ikke skrive på før jeg har gjort intervjuene så nå gleder jeg meg virkelig til å sette i gang.


Vente... vente.... vente....


Håper motivasjonen blir litt bedre etter at jeg har inntatt lunsjen som består seg av hjemmebakt brød ala Hanne.


Ønsker alle en kjempe fin uke.


2 kommentarer:

Lisa sa...

Haaper ventingen tar slutt veldig snart! :) Skjoenner at det taerer paa taalmodigheten og inspirasjonen.

Lisa sa...

Si meg, har du venta i snart en maaned eller??!! Lisa sier: Paa tide med oppdatering, ja! ;)