tirsdag 23. november 2010

Tilbakeblikk

I dag var jeg på Ikea en tur. De hadde ikke det jeg skulle ha, men jeg kunne jo ikke gå tomhendt av den grunn. Jeg måtte jo selvsagt innom "matkroken". Med hjem ble jordbærsnører og kokosboller. Da jeg tok første bit av kokosbollene da jeg kom hjem kom det strømmende minner fra barndommen, og Astrid Lindgrens verden. Jeg var skikkelig fan av "saltkråkan" som jeg sa. En scene fra denne serien, eller hva man skal kalle det, som jeg husker spesielt godt inneholder kokosboller. Jeg er den dag i dag overbevist om at de på Saltkråkan hadde verdens beste kokosboller. Jeg ser for med lille stina som solgte bort skrållan for å kjøpe seg en kokosbolle, men så var de kokosbollene jammen meg gode også da. Ja, over til poenget. De kokosbollene på ikea ser akkurat ut som de på saltkråkan. Akkurat likt finmalt kokosstrø. Jeg er lykkelig overbevist om at de smaker det samme også. Oh herlige liv.

Ingen kommentarer: