tirsdag 2. november 2010

Første hinder er passert

Jeg har virkelig sett frem til å kunne skrive dette blogginnlegget. Nå er nemmelig søknaden til REK sendt inn. REK er en etisk komite som må godkjenne masteroppgave prosjektet mitt. De ser på om det er etisk forsvarlig å gjennomføre prosjektet, og at prosjektet er tilstrekkelig gjennomtenkt og ikke medfører store belastninger for de som skal delta. Jeg har jobbet med denne søknaden i fire måneder nå, så å få sendt den inn var virkelig en herlig følelse. Første kneik er dermed passert, og jeg må nå vente i spenning og krysse fingrene for at jeg får lov av denne komiteen til å gjennomføre prosjektet mitt.

Jeg tror mange lurer på hva jeg egentlig driver med og hva denne mye omtalte masteroppgaven egentlig er for noe. Kort fortalt så lærer jeg om hvordan man forsker og hvordan man kan bruke forskning i praksis. Masteroppgaveprosjektet mitt er et miniforskningsprosjekt som går ut på å intervjue en gruppe ungdommer i den videregående skole om hvilke tanker og meninger de har om rusforebygging, og hvilke tiltak denne gruppen anser som virkningsfulle i forhold til å forebygge rusproblematikk.


Nå skal jeg feire med å skrive litt på teorikapitlet, også får jeg ta resten av feiringen til helgen i stedet.


Dette ble virkelig en herlig dag. Håper dere blogglesere der ute har en like flott dag som meg.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Gratulerer Hanne! :D Det tenker jeg var en herlig foelelse ja! Til helga maa du definitivt feire! :)

Merete sa...

Hæærli :D