lørdag 27. mars 2010

Egenkomponert gazpacho

Etter inspirasjon fra Ingvild som jeg går master med har jeg i dag lagd gazpacho. Gazpacho er en spansk grønnsakssuppe som spises kald. Jeg lagde min egen lille vri ut i fra hvordan Ingvild lager suppen.

Oppskrift:

2 selleristenger

1/2 agurk

1 løk

2 fedd hvitløk

1/2 paprika

1 boks hermetiske tomater (hakkede)

2-3 tomater (jeg tok to tomater, og en neve cherry tomater)

salt og pepper

Ingrediensene hakkes med stavmikser eller i food prosessor. Anbefaler å ha den litt grøtete for å få litt tyggemotstand.

Du kan også ha chilli oppi, men ikke overdriv med kryddret (den blir kan fort bli veldig sterk), så smak på den flere ganger før du krydrer mer.

Suppen kan serveres med brød, og den serveres kald.

Velbekomme, dette er en spicy og fantastisk smaks opplevelse :) Selv om det er bare grønnsaker er suppen ganske mektig. Suppen kan også fryses noe som er veldig praktisk :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hørtes sunt og godt ut :)