tirsdag 8. desember 2009

8. Desember

I dag har jeg tenkt å snakke om jul i skomakergata i min bloggkalender. Jeg synes det er et så koselig barne-tv program. Jeg og mamma kjøpte oss dvdene med disse episodene på for noen år siden. Så nå sitter vi hver kveld og kikker på skomakeren og hans besøk. Det var noen diskusjoner for noen år siden om at skomakeren var så ekkel. Det synes jeg bare er tull. Folk overanalyserer så fryktelig. Plutselig ble skomakeren omtalt som noe perverst. Hvorfor skal så mange tenke pervers alltid? Kan vi ikke slå oss til ro med at skomakeren faktisk bare er hyggelig. Vi er vel ikke så vant til det lengre kanskje, at folk er hyggelige mener jeg. Om noen er glad og blid blir de jo sett på som merkelige. Det synes jeg er så trist. Nei, takke meg til. Jeg koser meg med å se på skomakeren jeg og ser bare sjarmen i det. Med de gamle gatene, hyggelige menneskene og den behagelige stemningen. Det har virkelig ikke vært lett å være skomaker Andersen. Da jeg var mindre snakket de om at ”Tøflus” var så upedagogisk på grunn av at han ikke snakket rent så da kunne de ikke sende det på fjernsynet lengre. Har dere hørt på maken? Jeg er virkelig glad for at jeg har anskaffet med disse dvd’ene. Jeg kan ikke risikere å gå glipp av skomaker Andersen år etter år på grunn av tøys og tul

3 kommentarer:

Nils 2. sa...

Æ e eni ti du. Æ bli stressa tå moderne barnetv. Sekkert derfor vi har så lite ADHD å sånnt i verden.

Nils 2. sa...

å DU , takk for hyggelig SMS i dag, ha glømt dagen min æ helt t du gratulert mæ =)

Hanne sa...

Æ va da tile ut å vettu ;)