torsdag 24. september 2009

Litt fan

Jeg kan vel ikke karakteriseres som litt fan når det kommer til Morten Harket, jeg er vel noen hakk over det. Det var derfor stor stas i går da jeg og pappa satte snuten mot Kristiansund for å få med oss en kirkekonsert med mitt store idol. Jeg kan vel ikke beskrives som den mest produktive student i går før vi dro hjemmefra. I regn og vind satte vi kursen mot vårt nabo fylke, med glede og forventning. Det kom vel ikke som en overraskelse at jeg og min far hadde beregnet i overkant med god tid, så vi rakk også innom et kjøpesenter før vi dro for å finne kirken som konserten skulle være. Litt under to timer før konserten begynte stod vi klar på en parkeringsplass ikke langt unna kirken. Hadde det ikke vært for korset på veggen, hadde jeg aldri gjettet at det der var en kirke. En særdeles moderne utforming av en kirkebygning. Mens vi satt i bilen og ventet på at tiden skulle gå, begynte det faktisk å hagle. Det var vel det store beviset på at høsten er godt etablert, og at det ikke er lenge til vinteren kommer. Som ivrig fan var jeg plassert ved inngangen til kirken akkurat en time, og et kvarter før konserten begynte. Jeg stod som nummer ni i køen, og med det sikret jeg meg en hedersplass. Pappa ville ikke sitte på første rad så det ble andre rad på oss. Men jeg skal ikke klage, jeg hadde førsteklasses utsikt, og om jeg hadde ønsket hadde jeg vel strengt tatt klart å spytte på hovedpersonen selv om jeg hadde ønsket, men hvem i huleste ønsker å spytte på selveste Morten Harket da? Konserten var fantastisk fra start til slutt. Til og med pappa sa at det var en helt fantastisk konsert. Jeg satt med klamme hender, og klump i halsen under hele konserten. Tårene var heller ikke langt unna. For en stemning. Det er virkelig ingen annen artist som gir meg så mye glede som Morten Harket. Under hele konserten var jeg i en herlig annen verden. Klangen av Morten Harkets stemme var helt nydelig i den spesielle kirken. Jeg har virkelig ikke opplevd maken. Dette var en opplevelse jeg kommer til å leve lenge på. Jeg er jo fremdeles på en A-ha sky etter den flotte konserten på Lerkendal for noen år siden. Ord kan virkelig ikke beskrive den stemningen, og hvor bra denne konserten var. Det var verdt hver en krone, og jeg tror en ikke hadde trengt å vært så stor fan som meg for å synes denne konserten var fantastisk. Jeg er helt trollbundet, og har i dag bestilt meg tre nye cd’er, en soloplate av Morten Harket, og to av A-ha. Jeg blir aldri lei av denne fantastiske stemmen. Dette var en opplevelse jeg aldri vil glemme. Jeg må også takke min snille pappa som ble med meg på denne flotte opplevelsen, og min gudfar Geir Ivar som tipset oss om konserten.

4 kommentarer:

Rapunsel sa...

Så bra at konserten var så fin. Andra rad og greier!!! Kjenner jeg er bittelitt misunnelig der du ;D

Merete sa...

Kirkekonsert faktisk, d mått værra en spesiell, men kjempefin opplevelse :) Bra du hadd en fin konsert :)

Little Miss Norway sa...

What a fantastic experience for you! I would have loved to be there myself to witness such an amazing concert!

Something to treasure forever!

Klem

Marie

Lisa sa...

Haha, høres ut som Hanne i kjent stil ja! "Nr ni i køen.." :P Men høres ut som det var en kjempekonsert! :)