tirsdag 12. mai 2009

Stolt ikke neglespisende

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler meg like fresh. Disse dagene er så å si alle andre penere kledd enn meg, selv de med nedsunkede joggebukser, og store collegegensere. Gule boblejakker er til og med flott på andre slike dager. Det jeg da har funnet ut er at det hjelper å finne positive ting ved seg selv. Det er jo selvsagt vanskelig på slike dager, men en må bare dra frem gode argumenter i sin egen favør. I dag ble jeg helt imponert over meg selv. Jeg kom nemmelig på en veldig positiv ting ved meg selv. Utrolig hvor jeg imponerte meg selv. Jeg biter ikke negler. Er ikke det fantastisk og utrolig positivt så vet ikke jeg. Tenk hvor en sykdoms forebygging dette er. Det er faktisk ganske mange såkalte ”basselusker” under neglene. All honnør til den personen som lagde benevnelsen basselusker på bakterier altså, men jeg tror ikke det er noe mer forklarende enn bakterier rett og slett. Formålet med ordet må være å skape humor rundt noe som kan være ganske så ufyselig. Jaja, nok tutring om det, det var vel negler som var formålet med denne bloggen. Det skjærer i ørene mine når noen biter negler. For en forferdelig lyd. Enkelte reagerer på negler på tavle eller gaffel som skraper mot en tallerken, jeg reagerer altså på negle spising. Flaks for meg at jeg er så bra konstruert at jeg ikke biter på neglene. Når vi snakker om å knaske på ufyselige ting, eller kroppsdeler må jeg bare i forbifarten nevne yndlings knaskeriet fra barnehage tiden min. Det beste vi visste da vi var små i min barnehage en periode var nemmelig å spise lypsyl. Mamma ble forferdet over denne opplysningen da jeg fortalte henne at vi lurte foreldrene våre til å kjøpe lypsyl med jordbærsmak da vi gikk i barnehagen, slik at vi kunne spise dem. Utrolig nok spiste vi lypsyl. En får velge å se positivt på det, jeg spise i hvert fall ikke neglene mine.
Som avdeling for fordøyelses og leversykdommers smittevern kontakt må jeg bare få sagt at: Nei det er ikke mine negler på bildet. Selv om jeg fikk kjeft av hygiene seksjonen for mine lange negler er de ikke SÅ lange ;) Hvis noen skulle lure eller være i tvil ;)

Ingen kommentarer: