lørdag 12. november 2011

Positive overraskelser

Nå tenkte jeg at jeg skulle slå skikkelig til og skrive et nytt blogginnlegg før det er går en måned siden forrige innlegg. Det har hendt en hel del siden forrige innlegg. Jeg har for eksempel hatt fødselsdag. 25år rundet jeg denne gangen, eller halvveis til 50 som jeg bruker å si.

Andre gledelige hendelser er at jeg har fått meg fast jobb. Kan nesten ikke tro at jeg kan skrive det, men kontrakten er signert så det er faktisk en realitet. Det er utrolig deilig å vite at snart har jeg en fast stilling å gå til, og dermed en mer stabil økonomi. Er veldig slitsomt å leve av vakter fra uke til uke og måned til måned. Nå kan jeg jo faktisk legge litt planer fremover også.

En annen ting som er utrolig deilig er at jeg er ferdig med min mastergrad. Det er virkelig helt fantastisk å ha fri når man ikke er på jobb. Endelig kom dagen altså. Var noen gang i tvil på om den skulle komme, men nå er den altså kommet og jeg kan stolt meddele at jeg har en mastergrad. Dagen ble feiret med ost, kjeks og vin i godt selskap. Tar en ny feiring med mamma og pappa i kveld, biff står på menyen.


Så Hanne har det ikke så aller verst for tiden. I skrivende stund sitter jeg godt tilbakelent i en stol og med strikketøyet i fanget. Endelig har jeg helt fri, og jeg nyter det.

3 kommentarer:

Merete sa...

Eller et kvart århundre som æ like å si ;)

Line Kristine sa...

Gratulerer så mye med ferdig mastergrad og fast jobb! Deilig å kunne senke skuldrene og ha noe mer forutsigbart! :)

Hanne sa...

Herlig lesning. Gratulerer med overstått bursdag, ny jobb og avsluttet master. Fantastisk!
Pludrehanneklem