torsdag 24. desember 2009

24. Desember

GOD JUL alle sammen. Nå er det jul. Jeg kan virkelig ikke tro det. Dagen i dag begynner med deilig frokost. Deretter kommer snekker Andersen i vår stue, og tre nøtter til askepott deretter. Så er det tid for julegrøt, med mandel, litt tv også er det avgårde til kirkegården med lys og kranser. Før om årene har jeg og bestefar sittet og sett tante pose, mens vi har ventet på middagen, men i år sendes vist ikke den. Det er utrolig synd at vi må gi slipp på den tradisjonen. I 5-6 tiden inntas verdens beste juleribbe, med julepølse til. Jeg får vann i munnen bare ved tanken. Etter det er det opprydding, også oppakking av pakker. Kvelden avsluttes med kaffe inn til meg etter at gavene er pakket opp.

Jeg ønsker alle nære og kjære en riktig god jule, og et fantastisk 2010.
Håper julen blir fylt med godhet og fine øyeblikk hos alle sammen, både her i fedrelandet og de litt lengre borte. God jul alle sammen.

Dette er meg og mamma på min første julaften.

Håper dette innlegget blir lagt ut siden det er skrevet på forhånd.

5 kommentarer:

Nils 2. sa...

God jul Hannemora!!
Det har vært trivelig å følge med på adventskalenderen din, og jeg gleder meg til neste års adventskalender fra deg . Jeg kan jo ikke lage en neste år, for det ville blitt som å hoppe etter Virkola..
Nå skal jeg borti skapet og finne fram god hjemmelaget marsipan, det ble en gave til meg, fordi Husets Blomst liker ikke marsipan.
Kos dæ i dag å i kveld Hanne!!

Lisa sa...

Goood jul Hannemora mi!!! Kos deg med både askepott og ribba og alt sammen! Jeg savner deg kjempemasse!

June sa...

Så flott bilde. Og se kor lille Hanne ser på mammaen sin :)

Johanne Brekkevold sa...

GOD JUL HANNE! Fint bilde av deg og mammaen, klem!

Merete sa...

Gooo jul snuppa mi :) Gla i dæ :)