onsdag 23. desember 2009

23. Desember

Lille julaften. Denne dagen har en spesiell betydning synes jeg. Jule begynner på mange måter i dag. De siste juleforberedelsene blir unnagjort, og en venter i spenning på det som skal skje i morgen. Jeg elsker lille julaften og alt det den bringer med seg. Dagen i dag er også fylt med gode tradisjoner. Noen av dem har dødd ut, men det er sånt som skjer når en blir eldre. En av de store tradisjonene på denne dagen da vi var barn var å gå julebukk. Jeg, Lisa og Trine. Vi kledde oss opp i røde anorakker, satte på oss rare neser og sminket kinnene ekstra rød. I begynnelsen gikk vi litt rundt i nabolaget på storoddan, men etterhvert ble det kun besøk til Oddlia. Det var en virkelig fin tradisjon, og jeg tror den fremdeles er litt savnet hos enkelte. Bortsett fra denne tradisjonen, står bytting av gaver på programmet i dag, og ikke minst pynting av juletre. Dagen avsluttes med rakefisk og hovmesteren og grevinnen. Dette er bilde fra siste gangen vi gikk julebukk. Da slo vi på stortromma til og med og hadde en nisse stand in.

Jeg vet at dagen i dag blir en tøff dag for mange, men jeg ønsker de beste lykkeønskninger for alle på denne dagen. Håper alle får noen gode stunder i dag. Juleklem fra Hanne.

4 kommentarer:

Velkommen til bryllupsbloggen vår! sa...

hmmm, lure på kæm nissen e gett ;)

June sa...

Så artig bilde :)Lillejulaften e koslig. Vi ska også pynte jultræ, og i kveld ska vi ha koldtbord og lytte på radiodomens julelotteri. Lokalradio fra vardø.

Merete sa...

Så søt dåkk va :)
Æ jobbe t kl. 8 idag, men så ska æ å heim! Å dæm heim har fått klar beskjed om å vent me å pynt juletre t æ kjæm heim, hehe :)

Lisa sa...

Tihi, det var non fine nissa, ja! ;-) Æ savne nissevenninnan mine!! No ska æ sjå om æ finn hovmestern på youtube.. ;)