søndag 31. mai 2009

Elektronisk konspirasjon

I skrivende stund er jeg mildt sagt forbannet. Når jeg omsider får publisert dette innlegget, eller rettere sagt hvis jeg noen gang får publisert dette innlegget er jeg forhåpentligvis i en litt mer ballansert sinn stemning. Grunnen til denne oppståtte aggresjonen er at alt teknisk utstyr har bestemt seg for å være mot meg. Jeg begynner å nesten å tro på forbannelser. De siste årene har jeg måttet skiftet PC-er på grunn av havarerte harddisker, og dermed har jeg god erfaring med å miste alt av musikk, bilder ect. I det siste året har det imidlertid toppet seg. Internett har det siste året vært et fremmedord på grunn av manglende tilgang i lange perioder. Det har ikke vært en uke det siste året der jeg har hatt tilgang på Internett hele uken. For en Internett slave som meg er jo det rett og slett en skandale. Jeg tror det rett og slett må være forut bestemt at jeg ikke skal ha tilgang til å tilegne meg informasjon fra Internettverden. Det har jeg fått nok et bevis på i pinsehelgen. Jeg satt der glad og fornøyd midt i min daglige surfe runde på Internett da det plutselig logget seg helt av. Dette er jo helt vanlig til å være meg, det som imidlertid var uvanlig var at det skjedde i Hemne. Her bruker Internettet å være stabilt, og uten problemer. Dette måtte jo skje den helgen jeg var helt mutters alene og ikke hadde noen med noe mer teknisk innsikt enn meg til å se på problemet. Ikke nok med dette er ikke tv tilgangen helt optimal heller. Enkelte ganger bestemmer nemmelig Viasat seg for å skru seg av. Det hadde jo vært helt i orden det, vi blir jo ale slitne av å være i full aktivitet over lengre tid. Det som er bekymringsverdig er at Viasat ikke har noe system når han bestemmer seg for å slå seg av, det kan skje kort tid etter at tv-en er påslått eller etter en stund. Hadde det bare vært enkelt å skru på Viasat igjen. Det er det altså ikke. Det blir ikke bedre av å denge fjernkontrollen i et bord heller. Når det kommer til Internett har frustrasjonen nådd uante høyder. For allmennheten er dette kanskje bra, for det er en utrolig effektiv måte å få ut sinne på. Tastaturet er kanskje ikke så fornøyd, men siden jeg er overbevist om at tastaturet er med på konspirasjonen får det bare være. Er man med på leken får man tåle steken. Så til mine lesere blir det spennende å se om dere noen gang får se dette innlegget. Om dere gjør det er det et godt tegn.

2 kommentarer:

June sa...

Frustrasjon på høyt nivå
:) Heldigvis har æ en "Morten" som kan fiksa alt sånn teknisk til mæ, du sku hadd en sånn du også!

Ska vi ta en shoppe runde når lønna kommer? :):):)

Hanne sa...

Frustrasjonen er heldigvis avblåst, i hvert fall den frustrasjonen :P
Jeg er med på lønnings shopping, whiiii :D